KJØPE- OG LEVERANSEVILKÅR

Priser

Prisene som vises i nettbutikken er inklusive 25 % moms og toll.

Layout & Bild

Rofa Design forbeholder seg retten til å foreta justeringer for produkter med personlig tilpasning, versaler og tekst for at valgt motiv skal bli så likt illustrasjonsbildet som mulig. Bilder som lastes opp av kunden konverteres til svart-hvitt.

Bestilling

Vi har bare mulighet til å ta imot bestillinger gjennom nettbutikken. Hvis du trenger hjelp med bestillingen din er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med kundetjenesten vår. Hvis personen som bestiller er under 18 år skal bestillingen skje gjennom foresatte.

Betalingsalternativer

I samarbeid med Klarna tilbyr vi fakturabetaling, delbetaling, kontokortbetaling samt direktebetaling.

Fakturaene våre sendes ut per e-post samtidig med at bestillingen sendes fra oss. Fakturaen har forfaller etter 14 dager. Mer informasjon og fullstendige vilkår for Klarnas betalingsmåte finner du hos www.klarna.no.

Ordrebekreftelse

Etter gjennomført kjøp og når vi har mottatt bestillingen din, sendes det automatisk en ordrebekreftelse til e-postadressen som du anga i bestillingen. Kontroller også søppelposten. Kontroller alltid at ordrebekreftelsen stemmer overens med det du har bestilt.

Hvis det er noe som ikke stemmer eller hvis du ikke har fått en bekreftelse, må du ikke nøle med å ta kontakt med oss omgående. Du vil også få en ny e-post fra oss når varene dine er pakket og på vei til deg. Ta alltid vare på ordrebekreftelsen til du har fått pakken din og har kontrollert at pakkens innhold stemmer med hva du har bestilt.

Leveringsalternativer:

Normal levering

Med normal leveringstid produseres og sendes varene fra oss innen 5–7 virkedager. Avgiften for normal levering er 65 kr. Bestillinger over 1000 kr leveres fraktfritt. I høysesongen kan leveringstiden bli forlenget ved stor trafikk.

Leveringsmåte

Vi sender pakken din med PostNord, og du kan velge postombudet som passer deg best. Leveringstiden er 1–2 virkedager. Når pakken er levert og kan hentes får du en melding via sms. Etter sju dager får du en melding i postkassen. Hvis pakken ikke hentes innen 7 dager, returneres den automatisk til Rofa design. Når vi sender varene dine på nytt tilkommer en håndteringsavgift på 350 kr.

I PostNord-appen eller på PostNords hjemmeside kan du følge leveringen og holde deg oppdatert om forsendelsen.

Transportskader

Hvis du oppdager skader på pakken på utleveringsstedet, skal du ikke hente ut pakken. Ta kontakt med oss så hjelper vi deg med en skademelding til PostNord. Vi sørger for at du blir sendt en ny forsendelse omgående. Dette gjelder selvsagt også hvis du ikke oppdager skaden før du har åpnet pakken. Les mer om dette under Reklamasjoner.

Reklamasjoner

Vi vil alltid at du skal være så fornøyd som mulig med det du kjøper hos oss. Hvis du av en eller annen grunn ikke er fornøyd med varen din, kan du kontakte oss så fort som mulig, så hjelper vi deg.

Du kan nå kundetjenesten vår på e-post [email protected] eller per telefon +46 8-530 434 10.

I henhold til angrerettloven har du rett til å returnere bestilte feilfrie varer uten å angi grunn, såkalt angrerett. Melding om dette skal gis så snart som mulig, og senest innen fjorten (14) dager fra datoen da varen ble mottatt.

Returnering av varer:

Varer som returneres til Rofa Design skal være ubrukte og i originalemballasjen.Utgiftene for returnering av varer tilfaller kjøperen. Frakt og eventuell ekspressavgift tilbakebetales ikke. Ved en godkjent retur av varer der det inngås avtale om tilbakebetaling, betales beløpet for varene tilbake via Klarna.

For ytterligere informasjon om hvordan Klarna håndterer tilbakebetalingen kan du klikke på følgende kobling: https://www.klarna.com/no/kundeservice/csc/tilbakebetaling/

Merk at produkter med personlig trykk/broderi/skrift/gravur, ikke omfattes av angreretten i samsvar med 2 kap 11§ 3p i Distans & hemköplagen (svensk lov om fjernkjøp). Se den svenske loven (2005:59) om fjernavtaler og avtaler utenfor kontorlokaler.

Vi forbeholder oss mot eventuelle feil i produktbeskrivelser og priser.

Datavern

Hos Rofa Design Norge AB betyr datavern og datasikkerhet mye. Nedenfor finner du vår retningslinjer for behandling og vern av dine personlige data.

Cookies

Dagens teknologi gir oss muligheten til å tilpasse nettsiden vår individuelt etter kundene. Informasjonskapsler er tekstfiler som inneholder informasjon som identifiserer tilbakevendende besøkende innenfor det tidsintervallet de besøker internettsidene våre, med andre ord kun når de er koblet til siden. Informasjonskapsler lagres på datamaskinens harddisk og er helt ufarlige. Informasjonskapsler fra internettsidene våre har ikke muligheten til å må dine personlige opplysninger. Informasjonskapsler sparer deg for å fylle ut de samme opplysningene flere ganger, forenkler flyttingen av spesifikt innhold og hjelper oss med å identifisere spesielt populære områder i online-tilbudet vårt, noe som i sin tur hjelper oss med å tilpasse internettsidene våre etter dine behov på en bedre måte.

På rofadesign.no brukes cookies for å optimalisere nettsidene og deres funksjonalitet og dermed forbedre brukeropplevelsen så mye som mulig. Du kan når som helst slette informasjonskapsler fra datamaskinen. Hvordan du gjør dette er avhengig av nettleseren din.

Hvordan beskytter vi dine personlige data?

Når du bestiller hos oss overføres dine personlige opplysninger til oss. For å unngå at disse kommer på avveie krypterer vi dem med SSL-metoden. Det er for øyeblikket den mest anvendte og sikreste overføringsmetoden på internett. Den brukes hver gang det blir overført ømfintlige data.

SSL (Secure-Socket-Layer)

Med SSL (Secure-Socket-Layer)-metoden beskyttes data som en kunde sender til en firmaserver via internett. SSL gir en tredobbel beskyttelse:

- Inndataene som skal overføres krypteres.

- Det sikrer at skjemaet bare kan sendes tilbake til serveren den er hentet fra.

- Det kontrollerer at dataene er mottatt i komplett og uendret form.

Loggstatistikk

Vi bruker loggstatistikk på rofa.se. Dette innebærer at et statistikksystem samler opp informasjon som kan gi et statistisk bilde av hvordan mange besøkende vi har, hvor de kommer fra og hvilken nettside de besøkte. Loggstatistikken brukes bare i den hensikt å optimalisere rofadesign.no.

Behandling av bestillings- og personopplysninger

I forbindelse med bestillingen din godkjenner du at vi lagrer og bruker dine opplysninger i virksomheten vår for å fullføre og forsyne den servicen som du forventer fra oss. Vi registrerer med andre ord disse opplysningene utelukkende for at vi skal kunne levere varene til deg. Disse opplysningene skal i henhold til den svenske bokføringsloven lagres i sju år. Deretter slettes de i sin helhet.

Bestillingsdetaljene dine lagres i Rofa Designs ordresystem. Hvis du vil ha en papirkopi av de opplysningene som lagres kan du skrive ut ordrebekreftelsen din. Denne vises på skjermen når du har sendt bestillingen din. Du får i tillegg tilsendt en bekreftelse til den e-postadressen du har angitt i bestillingen din. Rofa Design garanterer at alle lagrede personlige opplysninger om deg behandles konfidensielt i henhold til GDPR (General Data Protection Regulation). Vi lagrer bare de opplysningene vi trenger for å gjennomføre bestillingen din.

I henhold til GDPR har du rett til å få den informasjonen som vi har registrert om deg. Hvis du anser den til å være feilaktig eller irrelevant kan du be om at denne informasjonen rettes opp eller fjernes fra kunderegisteret vårt. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg.

Informasjonen du angir om deg selv brukes av rofadesign.no og våra samarbeidspartnere for betaling og levering. Vi samarbeider med en rekke andre foretak som lagrer og behandler data. Disse foretakene behandler opplysningene utelukkende på oppdrag fra oss og får ikke bruke dem til egne formål. Vi samarbeider bare med databehandlere i EU eller land som kan sikre at opplysningene dine beskyttes. Vi garanterer at ingen opplysninger om deg vil bli solgt eller overføres til en tredjepart. Rofadesign.no bruker opplysninger fra kunderegisteret for å behandler ordrer, og generere en egen statistikk for å tilpasse nettstedet for til deg som kunde. Du kan også abonnere på nyhetsbrevet vårt.  Du kan når som helst avbryte abonnementet, enten via koblingen i nyhetsbrevet eller ved å kontakte vår kundeservice.

Dine rettigheter:

Tilgang til dine personopplysninger

Du har rett til å be om å få en bekreftelse fra oss om at vi behandler personopplysninger som vedrører deg, og i tillegg be om tilgang til de personopplysningene som vi behandler om deg, en såkalt personopplysningsrapport.

Be om retting

Videre, hvis du fastslår at en opplysning om deg er feilaktig eller ufullstendig, har du rett til å be om at opplysningen rettes opp.

Tilbakekalle samtykke

I den grad vi behandler personopplysningen dine med ditt samtykke kan du når som helst tilbakekalle samtykket til behandlingen med umiddelbar virkning.

Motsette deg en behandling som baserer seg på en interesseavveiing

Du har rett til å motsette deg behandlinger som baserer seg på en intresseavveiing hvis du har personlige grunner vedrørende situasjonen. Vi får likevel fortsette å behandle opplysningene dine, til tross for at du har motsatt deg behandlingen, hvis vi har tvingende berettigede grunner for behandlingen som veier tyngre enn integritetsinteressen.

Sletting

Under visse omstendigheter har du rett å få slettet personopplysningene dine, f.eks. hvis behandlingen baserer seg på et samtykke og du tilbakekaller dette samtykket. Dette gjelder likevel ikke hvis vi for eksempel er pålagt å bevare opplysningene i henhold til loven.

Begrensning av behandlingen

Du har også rett til å be om at behandlingen av personopplysningene dine begrenses. Hvis du ber om at behandlingen av personopplysningene dine skal begrenses kan det likevel medføre at vi ikke kan oppfylle eventuelle forpliktelser vi har overfor deg i løpet av den perioden behandlingen begrenses.

Dataportabilitet

Til slutt har du rett til å få en kopi av de personopplysningene som angår deg i et strukturert format (dataportabilitet) slik at du har muligheten til å overføre dem til et annet foretak om du skulle ønske det. Retten til dataportabilitet, til forskjell fra retten til registerutdrag, omfatter dermed bare opplysninger som du selv har gitt oss og som vi behandler basert på lovlig grunnlag, f.eks. en avtale med deg.

Hvem kontakter jeg hvis jeg har spørsmål?

Hvis du har spørsmål om vår behandling av dine personopplysninger må du gjerne kontakte oss. Henvend deg til kundetjenesten vår med spørsmål du måtte ha. Send en e-post til [email protected] så hjelper vi deg.

Produsert av: Wikinggruppen

Produktet er lagt til i handlekurven din

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for innstillingene og handlekurven din. Ved å bruke nettstedet godkjenner du bruk av informasjonskapsler.